Nr. d/o
|
Obiectiv
|
Program
|
Acţiune
|
Termenul
de realizare
|
Responsabil
|
Rezultate scontate
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
I.
|
Promovarea concurenţei în sectorul comunicaţiilor electronice
|
1.1. Analiza pieţelor relevante
|
1.1.1. Identificarea şi analiza pieţei de terminare a apelurilor în reţele individuale de telefonie fixă şi, după caz, desemnarea furnizorilor cu putere semnificativă pe această piaţă (Piaţa 3)
|
Tr. IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.1.2. Identificarea şi analiza pieţei de terminare a apelurilor în reţele individuale de telefonie mobilă şi, după caz, desemnarea furnizorilor cu putere semnificativă pe această piaţă (Piaţa 7)
|
Tr. IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.1.3. Identificarea şi analiza pieţei de furnizare cu ridicata a unor segmente terminale de linii închiriate, indiferent de tehnologia utilizată pentru punerea la dispoziţie de capacitate închiriată sau rezervată şi, după caz, desemnarea furnizorului cu putere semnificativă pe această piaţă (Piața 6)
|
Tr. II-III
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.1.4. Identificarea şi analiza pieţei de furnizare cu ridicata a unor segmente-trunchi de linii închiriate, indiferent de tehnologia utilizată pentru punerea la dispoziţie de capacitate închiriată sau rezervată şi, după caz, desemnarea furnizorului cu putere semnificativă pe această piaţă (Piața 8)
|
Tr. II-III
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.1.5. Identificarea şi analiza pieţei accesului cu ridicata la infrastructura de reţea la un post fix şi, după caz, desemnarea furnizorului cu putere semnificativă pe această piaţă (Piaţa 4)
|
Tr. III-IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.1.6. Identificarea şi analiza pieţei accesului cu ridicata la comunicaţii în bandă largă şi, după caz, desemnarea furnizorului cu putere semnificativă pe această piaţă (Piaţa 5)
|
Tr. III-IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.1.7. Identificarea şi analiza pieţei accesului utilizatorilor finali, persoane fizice şi juridice, la posturi fixe din reţeaua publică de telefonie şi, după caz, desemnarea furnizorului cu putere semnificativă pe această piaţă (Piața 1)
|
Tr. IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.2. Administrarea şi gestionarea resurselor de numerotare
|
1.2.1. Elaborarea Condiţiilor tehnice, juridice şi organizatorico-economice pentru realizarea comunicaţiilor electronice către/de la Serviciul de urgență 112
|
Tr. I-IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administrație
|
1.2.2. Operarea modificărilor în Procedura privind administrarea resurselor de numerotare telefonicăaprobată prinHotărîrea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr.58 din 21 decembrie 2010
|
Tr. I-II
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.2.3. Elaborarea şi înaintarea propunerilor de modificare şi completare a Planului Naţional de Numerotare
|
După caz
|
DDR
|
Propuneri înaintate MTIC
|
1.2.4. Monitorizarea implementării şi executării cerinţelor actelor de reglementare privind utilizarea resurselor de numerotare de către furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice
|
Permanent
|
DER
|
Propuneri după caz
|
1.2.5.Conlucrarea cu administratorul Bazei de date centralizate pentru actualizarea BDC privind resursele de numerotare, atribuite sau retrase
|
Permanent
|
SAL
|
Informaţie prezentată permanent şi lunară
|
1.3. Administrarea frecvenţelor şi canalelor radio
|
1.3.1. Stabilirea, după coordonarea cu Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, a graficului de expune la concurs a frecvenţelor radio disponibile, conform Programului de management al spectrului de frecvenţe radio pe anii 2013-2020 aprobat prin Hotărîrea Guvernului 116/11.02.2013 cu modificările ulterioare
|
Tr. II-III
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.3.2. Operarea modificărilor în Condiţiile de licență pentru utilizarea frecvențelor și canalelor radio şi pentru furnizarea rețelelor şi serviciilor publice de comunicații electronice mobile celulare de generația a treia (3G) în vederea aplicării principiului neutralităţii tehnologice a benzilor de frecvenţe radio de 1900 MHz și 2100 MHz
|
Tr. II-III
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.3.3. Operarea modificărilor în Condiţiile de licență pentru utilizarea frecvențelor/canalelor radio din banda de frecvenţe de 3600-3800 MHz în scopul furnizării rețelelor și serviciilor publice de comunicații electronice cu acces radio în banda largă precum aprobate prin Hotărîrea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 63 din 29.11.2012 și a Caietului de sarcini pentru concursul de eliberare a licenţelor de utilizare a subbenziilor de frecvenţe radio din banda de frecvenţe radio 3600-3800 MHz, în scopul furnizării rețelelor şi serviciilor publice de comunicații electronice în bandă largă în vederea armonizării la Deciziile CEPT ECC/DEC
|
Tr. II-III
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.3.4. Reexaminarea Condiţiilor generale de licenţă pentru utilizarea canalelor sau frecvenţelor radio în scopul furnizării reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţiielectronice aprobate prin Hotărîrea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 52 din 25.12.2008 pentru evaluarea compatibilităţii cu actele legislative şi alte acte normative întru a căror executare s-au emis, precum şi cu reglementările legislaţiei comunitare
|
Tr. II
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
1.4. Alte reglementări
|
1.4.1. Reexaminarea și după caz operarea modificărilor al Regulamentului privind regimul de autorizare generală şi eliberare a licenţelor de utilizare a resurselor limitate pentru furnizarea reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice aprobate prin Hotărîrea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 57 din 21 decembrie 2010
|
Tr. III-IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administrație
|
1.4.2. Revizuirea Modelelor LRIC pentru calcularea prețurilor pentru serviciile de terminare a apelurilor în rețelele de telefonie fixă și mobilă
|
Tr. I - IV
|
DDR
|
Modele
revizuite
|
II.
|
Promovarea intereselor utilizatorilor finali
|
2.1. Indicatorii de calitate
|
2.1.1. Monitorizarea şi analiza executării de către furnizori a Hotărîrii Consiliului de Administraţie nr. 278 din 17.11.2009 cu privire la parametrii de calitate
|
Permanent
|
DER
|
Raport trimestrial
|
2.1.2. Revizuirea Hotărârii Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 278 din 17.11.2009 privind stabilirea parametrilor de calitate pentru serviciile publice de comunicaţii electronice
|
Tr. IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
2.1.3. Operarea modificărilor la formularele tipizate pentru publicarea şi prezentarea informației privind asigurarea parametrilor de calitate la furnizarea serviciilor publice de comunicații electronice aprobate prin Hotărârea Consiliului de Administrație al ANRCETI nr. 23 din 03 august 2010
|
Tr. IV
|
DDR
|
Hotărîrea Consiliului de Administrație
|
2.2. Protecţia utilizatorilor finali
|
2.2.1. Examinarea şi soluţionarea petiţiilor, în limitele competenţelor ANRCETI
|
Conform dispoziţiilor conducerii ANRCETI
|
DMC, după caz, în comun cu alte subdiviziuni ale ANRCETI
|
Petiţii soluţionate
|
2.2.2. Soluţionarea litigiilor dintre furnizorii de servicii de comunicaţii electronice şi utilizatorii finali
|
Conform dispoziţiilor conducerii ANRCETI
|
DJ, după caz, Comisia desemnată prin ordinul directorului ANRCETI sub coordonare
|
Opinii sau scrisoare de refuz
|
2.2.3. Elaborarea Raportului anual privind implementarea Planului de acţiuni pentru prima perioadă (2013-2016) privind executarea prevederilor Strategiei Naţionale în domeniul protecţiei consumatorului pentru anii 2013-2020
|
Decembrie
|
DMC
|
Raport anual
|
III.
|
Realizarea autorizării generale, autorizării altor resurse şi licenţierii în sectorul comunicaţiilor electronice
|
3.1. Autorizarea
|
3.1.1. Aplicarea regimului de autorizare generală în baza notificărilor
|
Permanent
|
SAL
|
Declaraţii informative tip eliberate
Raport trimestrial
|
3.2.Licenţierea
|
3.2.1. Licenţierea activităţilor din domeniul tehnologiei informaţiei la cerere/declaraţie
|
Permanent
|
SAL
|
Decizii ale Consiliului de Administraţie
Licenţe eliberate/ reperfectate/ retrase
Raport trimestrial
|
3.2.2. Licenţierea utilizării resurselor de spectru radio (frecvenţe/canale radio) şi resurselor de numerotare la cerere/declaraţie
|
Permanent
|
SAL
|
Decizii ale Consiliului de Administraţie
Licenţe eliberate/ reperfectate/ retrase.
Raport trimestrial
|
3.3. Autorizarea altor resurse
|
3.3.1.Eliberarea/reperfectarea/retragerea permiselor tehnice de utilizare a staţiilor de radio la cerere/declaraţie
|
Permanent
|
SAL
|
Permise tehnice eliberate/ reperfectate/ retrase
Raport trimestrial
|
3.3.2.Atribuirea resurselor tehnice CPS, RN
|
Permanent
|
SAL
|
Decizii de atribuire
|
IV.
|
Asigurarea respectării legislaţiei în vigoare din domeniul comunicaţiilor electronice
|
4.1.Monitorizarea aplicării prevederilor legislaţiei în vigoare din domeniul comunicaţiilor electronice
|
4.1.1. Monitorizarea calităţii serviciilor de comunicaţii electronice, al corespunderii acestora condiţiilor autorizării generale sau licenţei
|
Permanent
|
DMC
|
Asigurarea nivelului corespunzător al calităţii serviciilor.
Raport de monitorizare (după caz)
|
4.2. Controlul respectării prevederilor legislaţiei în vigoare din domeniul comunicaţiilor electronice
|
4.2.1. Controlul respectării condiţiilor autorizării generale sau licenţei, prevederilor legilor, actelor normative şi ale reglementărilor privind activitatea din domeniul comunicaţiilor electronice
|
Conform dispoziţiilor de control
|
DMC
|
Grad înalt de respectare a prevederilor legislaţiei în vigoare
|
4.2.2. Controlul calităţii serviciilor de comunicaţii electronice, al corespunderii acestora condiţiilor autorizării generale sau licenţei
|
Conform dispoziţiilor de control
|
DMC
|
Prevenirea şi contracararea cazurilor de încălcare a obligaţiei furnizorilor cu privire la calitatea serviciilor
|
4.3. Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea prevederilor legislaţiei în vigoare
|
4.3.1. Constatarea contravenţiilor din domeniul comunicaţiilor electronice
|
După caz
|
DMC
|
Procese-verbale
|
4.3.2. Examinarea, după caz, participarea la examinarea cazurilor contravenţionale
|
Conform legislaţiei în vigoare
|
DMC
|
Decizii privind aplicarea sancţiunilor contravenţionale
|
4.4. Monitorizarea implementării reglementărilor ex-ante din domeniul comunicaţiilor electronice
|
4.4.1. Analiza evoluţiei pieţei de comunicaţii electronice pe sectoarele: (Telefonie fixă voce; Telefonie mobilă voce; Internet la puncte fixe; Internet mobil; Audiovizual)
|
Tr. I - IV
|
DER
|
Raport statistic trimestrial, anual
|
4.4.2. Monitorizarea asigurării executării obligaţiilor speciale preventive de către furnizorii cu putere semnificativă pe pieţele relevante, inclusiv prin prisma Acordurilor de Interconectare şi de Acces
|
Permanent
|
DER
|
Propuneri după caz
|
4.4.3.Monitorizarea executării actelor de reglementare privind portabilitatea numerelor
|
Permanent
|
DER
|
Propuneri după caz
|
V.
|
Asigurarea transparenţei activităţilor ANRCETI
|
5.1.Transparenţa procesului decizional
|
5.1.1. Mediatizarea procesului de consultare publică a proiectelor de hotărîri ale Consiliului de Administraţie pe site-ul ANRCETI
|
Permanent
|
SICMM în comun cu subdiviziunile ANRCETI
|
Hotărîri aprobate şi materiale publicate pe site
|
5.1.2. Elaborarea şi publicarea Raportului anual privind asigurarea transparenţei procesului decizional în cadrul ANRCETI
|
Tr. I
|
DJ, coordonatorul procesului de consultare publică
|
Raport publicat pe site
|
5.2 Informarea publicului despre domeniile de activitate ale ANRCETI
|
5.2.1. Redactarea şi difuzarea comunicatelor şi materialelor de presă despre activităţile de interes public ale ANRCETI şi conducerii acesteia
|
Permanent
|
SICMM în comun cu subdiviziunile ANRCETI
|
Comunicate publicate pe site şi în mass-media
|
5.2.2. Actualizarea şi completarea conţinutului site-ului ANRCETI
|
Permanent
|
SICMM în comun cu subdiviziunile ANRCETI
|
Site actualizat şi completat
|
5.2.3. Elaborarea şi publicarea rapoartelor privind activitatea ANRCETI şi evoluţia pieţelor de comunicaţii electronice în anul 2014
|
Tr. I - II
|
SICMM în comun cu subdiviziunile ANRCETI
|
Rapoarte publicate pe site, în trei limbi
|
5.3 Comunicarea cu publicul şi mass - media
|
5.3.1. Realizarea planurilor de comunicare şi utilizarea instrumentelor adecvate pentru informarea societăţii despre activitatea ANRCETI
|
Permanent
|
SICMM în comun cu subdiviziunile ANRCETI
|
Mediatizarea activităţilor ANRCETI
|
5.3.2. Facilitarea interacţiunii dintre reprezentanţii mass-media şi responsabilii din cadrul ANRCETI
|
Permanent
|
SICMM în comun cu Consiliul de Administraţie şi şefii de subdiviziuni ale ANRCETI
|
Organizarea
întîlnirilor responsabililor ANRCETI cu reprezentanţi ai mass-media
|
VI.
|
Îmbunătăţirea dialogului cu furnizorii, autorităţile publice si organismele internaţionale
|
|
6.1. Organizarea întrevederilor cu furnizorii pe probleme de reglementare
|
După caz
|
DER, DDR, după caz
|
Evenimente organizate
|
6.2. Întreprinderea măsurilor de rigoare în vederea realizării integrale şi în termenii stabiliţi a acţiunilor incluse în documentele de politici, strategii, programe şi prezentarea rapoartelor privind procesul de implementare a obligaţiilor ce revin ANRCETI:
a.) Elaborarea Rapoartelor trimestriale privind realizarea acţiunilor incluse în Planul naţional de acţiuni pentru implementarea Acordului de Asociere Republica Moldova – Uniunea Europeană în perioada 2014-2016 (Hotărîrea Guvernului nr. 808 din 07.10.2014)
b.) Elaborarea Rapoartelor trimestriale privind implementarea Planului de acţiuni pentru implementarea în anii 2013-2015 a Strategiei reformei cadrului de reglementare a activităţii de întreprinzător pentru anii 2013-2020 (Hotărîrea Guvernului nr.1021 din 16.12.2013)
c.) Elaborarea Rapoartelor trimestriale privind implementarea Matricei de politici a Foii de parcurs pentru ameliorarea competitivităţii Republicii Moldova (Hotărîrea Guvernului nr.4 din 14.01.2014)
|
Pe parcursul anului, pînă la data de 10 a lunii ce urmează după perioada de gestiune
Pe parcursul anului, pînă la data de 15 a lunii ce urmează după perioada de gestiune
Pe parcursul anului, pînă la data de 20 a lunii ce urmează după perioada de gestiune
|
DJ, în comun cu subdiviziunile ANRCETI, după competenţă
DJ, în comun cu subdiviziunile ANRCETI, după competenţă
DJ, în comun cu subdiviziunile ANRCETI, după competenţă
|
Rapoarte trimestriale prezentate Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene şi Ministerului Economiei
Rapoarte trimestriale prezentate Ministerului Economiei
Rapoarte trimestriale prezentate Ministerului Economiei
|
6.3. Identificarea şi obţinerea asistenţei tehnice pentru activitățile curente de reglementare
|
Tr. I-IV
|
SRIIE
|
Asistenţă tehnică obţinută
|
6.4. Dezvoltarea relaţiilor de colaborare şi parteneriat, şi a activităţilor în cadrul organizaţiilor europene şi mondiale de specialitate, cu ANRurile, inclusiv prin participarea la conferinţe, seminare, mese rotunde, grupuri de lucru, etc.
|
Tr. I-IV
|
SRIIE, în comun cu subdiviziunile ANRCETI, după competenţă
|
Colaborare externă stabilită
|
6.5. Participarea activă în structurile Parteneriatului Estic, în special în cadrul Grupului Autorităţilor de Reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice din ţările PE
|
Tr. I-IV
|
SRIIE, în comun cu subdiviziunile ANRCETI, după competenţă
|
Asigurarea participării
|
6.6. Planificarea şi organizarea seminarelor/ conferinţelor la Chișinău
|
Tr. I-IV
|
SRIIE, în comun cu subdiviziunile ANRCETI, după competenţă
|
Evenimente organizate
|
6.7. Examinarea experienței ARNurilor din tarile UE privind realizările regulatorii in vederea preluării celor mai bune experiențe si practici in activitatea ANRCETI
|
Tr. I-IV
|
SRIIE, în comun cu subdiviziunile ANRCETI, după competenţă
|
Note informative, după caz
|
VII.
|
Consolidarea capacităţii administrative a ANRCETI
|
7.1. Asigurarea asistenţei juridice
|
7.1.1.Examinarea cererilor prealabile şi participarea, după necesitate, la examinarea dosarelor în instanţele judecătoreşti
|
După caz
|
DJ
|
Raport semestrial
|
7.1.2.Soluţionarea litigiilor dintre furnizorii din domeniul comunicaţiilor electronice
|
După caz
|
DJ, Comisiile instituite în acest scop prin ordinul Directorului ANRCETI
|
Aprobarea deciziilor corespunzătoare
|
7.1.3. Asigurarea consultanţei şi reprezentarea ANRCETI în vederea apărării drepturilor şi intereselor legitime în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile /persoane juridice/ fizice /rezident/nerezident
|
Permanent
|
DJ
|
În baza împuternicirii (procurii) reprezentarea ANRCETI
|
7.1.4.Avizarea proiectelor actelor normative elaborate de către autorităţile publice în modul stabilit de legislaţie
|
Permanent
|
DJ
|
Întocmirea avizelor oficiale
|
7.1.5.Examinarea corespunderii prevederilor legislaţiei a contractelor cu persoane juridice de drept public sau de drept privat, având ca obiect efectuarea unor activităţi specifice, necesare îndeplinirii atribuţiilor Agenţiei
|
După caz
|
DJ în coordonare cu subdiviziunea responsabilă de implementarea contractului
|
Raport semestrial
|
7.2. Asigurarea procesului bugetar
|
7.2.1.Asigurarea executării Auditului privind realizarea Bugetului şi Raportului financiar al ANRCETI pentru anul 2014 şi prezentarea Raportului financiar şi de audit la Aparatul Guvernului Republicii Moldova
|
Tr. I
|
CONT
|
Raport de audit
|
7.2.2.Monitorizarea prezentării Rapoartelor privind venitul provenite din activităţile din domeniul comunicaţiilor electronice şi achitării plăţilor de reglementare şi monitorizare
|
Conform termenelor stabilite
|
DER
|
Grad înalt de prezentare a rapoartelor de furnizori
|
7.2.3.Elaborarea bugetului ANRCETI pentru anul de gestiune 2016
|
Tr. IV
|
CONT
|
Hotărîrea Consiliului de Administraţie
|
7.3. Asigurarea suportului administrativ şi organizatoric
|
7.3.1.Asigurarea suportului organizatorico-documentar şi control intern
|
Permanent
|
SOCID
|
Activitate asigurată
|
7.3.2. Generalizarea rezultatelor examinării petiţiilor, adresărilor, precum şi primirii cetăţenilor în audienţă
|
În termenele stabilite de legislaţia în vigoare
|
SOCID
|
Rapoarte trimestriale/ semestriale/ anuale
|
7.3.3. Asigurarea managementului resurselor umane
|
Permanent
|
SRU
|
Documente perfectate
|
7.3.4. Asigurarea suportului logistic
|
Permanent
|
SL
|
Activitate asigurată
|
7.4. Modernizarea infrastructurii informaţionale ale ANRCETI
|
7.4.1.Monitorizarea şi asigurarea suportului necesar pentru funcţionarea Sistemelor Informaţionale (S.I.)
- S.I. „Registrul Furnizorilor”
- S.I. „Resurse de numerotare”
- S.I. „Licenţe”
- S.I. „Evidenţa Economică”
- S.I. „Soft Contabil”
|
Permanent
|
STI
|
Mentenanţa Sistemelor Informaționale
|
7.4.2. Monitorizarea şi administrarea infrastructurii de reţea
|
Permanent
|
STI
|
Administrarea infrastructurii de reţea
|
7.4.3. Elaborarea Caietului de sarcini privind dezvoltarea paginii web oficiale ale ANRCETI în reţeaua Internet
|
Tr. I
|
STI
|
Caiet de sarcini elaborat
|
7.4.4. Implementarea proiectului de dezvoltare a paginii web oficiale ale ANRCETI în reţeaua Internet
|
Tr. II-III
|
STI
|
Concept implementat
|
7.4.5. Elaborarea Caietului de sarcini pentru sistemul informaţional automatizat „Registrul controalelor”
|
Tr. IV
|
STI
|
Caiet de sarcini elaborat
|